מעבר לכך שבמטבח מבשלים, המטבח הוא הלב של כל בית בימינו ומאז ומתמיד. עיצוב מטבחים בשלל סגנונות מאפשר לכם מצד אחד לקבוע את הטון העיצובי בחלל עצמו, ומצד שני, להתאים את אותו העיצוב לעיצוב שאר הבית.

בנוסף ייתכן ואתם מרגישיםות שהמטבח שלכם כבר לא עונה על הצרכים שלכם/ן ומסיבות אלו ועוד, תרצו לעצב ולשדרג את החלל הכה חשוב הזה בביתכם. הנה מספר טיפים מובילים מאיתנו, לשדרוג ועיצוב מחדש של המטבח.

עיצוב המטבח בהתאם לפריסת מבנה החלל

הרבה לפני שמדברים על התקציב עבור הפרויקט, חשוב לקחת בחשבון את פריסת המבנה של המטבח. בין אם המטבח שלכם מרובע, מעוגל או בנוי בצורה אחרת, יש לכך השלכות ישירות על סוגי המכשירים שתרכשו בהמשך ולאופן שבו תעצבו את המטבח. זכרו, לכל פריסת מבנה יש את היתרונות והחסרונות, כמו גם את ההגבלות השונות שלה. לדוגמה, פריסה בצורת L תרגיש פתוחה ומרווחת יותר מאשר מטבח אשר בצורת U. באופן כללי, כלל האצבע הוא שככל שהמטבח יותר סגור (כמו בצורת U), כך יהיה כדאי לצמצם במכשירים ובאביזרים שונים.

קחו בחשבון את עמידות וסוגי החומרים

החומרים שתבחרו עבור הארונות, המשטחים והריצוף שלכם ישליכו ישירות על המראה והתחושה של המטבח, כמו גם על הפונקציונאליות שלו. ארונות מגיעים מחומרים שונים, כגון עץ, למינציה ו-MDF, כאשר ההיבטים שחשוב יהיה לשקול הם: עמידות, תחזוקה ועלות. חומרי הגלם מאפשרים עיצוב מטבחים בשלל סגנונות שונים, אך שימו לב שעץ הינו חומר אשר מצריך תחזוקה מוקפדת יותר מאשר חומרים אחרים. כמו כן, ישנם סוגים של שיש שחשוב להימנע מהם במטבחים, כמו למשל שיש מחורץ (נוטה לספוג לכלוך וכתמים אל תוך החריצים שלו).

בחרו את מכשירי החשמל למטבח

אנשים רבים נוטים לשכוח מהם כשהם מתכננים עיצוב מטבח, אבל מכשירי החשמל הם עמוד השדרה של כל מטבח ומטבח. מעבר לכך שהם הולכים יד ביד עם הבישול, הם גם מייצרים את האסתטיקה של המטבח. לכן, חשוב לבחור את הגודל והמאפיינים של מכשירים ושנים. בעיצוב מטבחים מודרני, מכשירי נירוסטה פופולריים למדי. במטבחים בעיצוב כפרי, נפוץ למצוא מכשירי חשמל בצבעים כהים יותר. כמו כן, ניתן גם לשקול מכשירי חשמל מובנים, מה שיהיה צורך להגדיר כבר בתחילת הפרויקט. קחו בחשבון, זה כבר מצריך עיצוב הכולל שיפוץ מטבח.

טיפים לעיצוב מטבח מודולרי

אנו ברהיטי יראון, מתמחים בייצור ושיווק ריהוט מודולרי– בהרכבה עצמית. רהיטים מודולריים מאפשרים לכם לעצב את המטבח שלכם בהתאמה אישית, בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם.

הנה מספר טיפים לעיצוב מטבח מודולרי:

  • השתמשו בגוונים בהירים: גוונים בהירים יגרמו למטבח שלכם להיראות גדול יותר ומואר יותר.
  • הוסיפו טקסטורות: טקסטורות יכולות להוסיף עומק ומעניין למטבח שלכם.
  • השתמשו במראות: ביכולתן לתת אשליה אופטית לפיה המטבח שלכם גדול ומואר יותר.

לסיכום – שימו דגש על האחסון במטבח

לא משנה כמה גדול או קטן המטבח, אחסון הוא תמיד אתגר, במיוחד אם אתם נמנים בין האנשים שאוהבים לבשל. לכן כדאי לחשוב על פתרונות אחסון לפני שמתחילים לרהט. אם אתם מתכננים ללכת על פרויקט נרחב יותר אשר כולל גם שיפוץ, תוכלו לשקול לבנות אי מטבח הכולל פתרונות אחסון בתוכו. אם התקציב נמוך יותר, אפשרי לשקול להתקין מזווה חדש, ארונות גדולים יותר וכו’. ולסיכום, נזכיר שלפעמים דווקא השינויים הקטנים נותנים תחושה רעננה וחדשה. לכן, תמיד כדאי להשקיע בדקורציה משלימה למטבח, כלים חדשים ועוד. מתחילים עם הדברים הקטנים, ומשם כבר מקבלים חשק להמשיך לעצב את המטבח.

אם אתם לא בטוחים איך לעצב ולרהט את המטבח שלכם/ן, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, כגון מעצב פנים או יועץ מטעם חברות מטבחים. איש מקצוע יכול לעזור לכם להפוך את המטבח שלכם/ן למקום מעוצב, פונקציונלי ונעים.

הודעה חשובה לאור המצב בצפון - מלחמת חרבות ברזל ❕

לקוחות יקרים/ות 💙🤍

אנו ברהיטי יראון מודים לכם/ן על הבעת האמון ועל כך שאתם ממשיכים לרכוש את מוצרינו – ריהוט “כחול לבן”, גם בימים טרופים אלו 🥰

זה מחמם את ליבנו ועוזר לנו להמשיך לקחת בחלק בתעשייה הישראלית הגאה גם בימים לא קלים בהם המלחמה לא פוסחת גם על אזור המפעל שלנו בקיבוץ יראון אשר בגבול לבנון. 

לאור המצב החריג, נודה לכם/ן על התקשרות עימנו דרך הודעות ב-Whatsapp החברה ולא בחיוג ישיר לטלפון של העסק כמו בימי שגרה.

מוזמנים/ות להפנות אלינו שאלות ובקשות באמצעות כפתור הוואטסאפ שלפניכם (נמצא גם בצידי המסך באתר)>>