שמירה על רהיטים לאורך זמן

רהיטים באופן כללי ורהיטי עץ בפרט, הם השקעה קלאסית שאם משמרים אותה כמו שצריך, תוכלו להנות מאותה דקורציה במשך שנים רבות. הריהוט לעולם לא ייצא מהאופנה והוא לעולם לא יאבד מערכו. אבל כדי לשמור על רהיטים במצב טוב, צריך לדעת איך לטפל בהם.

ישנן דרכים רבות להגן על הרהיטים מפני נזק ובלאי טבעי שנוצר עם הזמן. דרך אחת היא באמצעות ציפוי מגן המכסה את פני השטח מפני לכלוך, כתמים ופסולת שונה, כאשר ציפויים אלה יכולים לשמש גם לשיקום משטחים דהויים או שרוטים. דרך נוספת היא באמצעות פוליש ווקס על משטחי עץ המועדים לשריטות וכתמים. ומה לגבי לנקות את ספת העור בבית או במשרד? ישנם חומרי ניקוי ייעודיים שלא רק מגנים מפני הצטברות לכלוך, אלא הם גם מוסיפים שכבת הגנה נוספת מפני נזקי מים וסוגים אחרים של כתמים על בדים וספות עור.

ניתן לצבוע ריהוט למטרת החידוש שלו

אחרי שהבנו כיצד לנקות את ספת העור ובמה לכה יכולה לעזור, בואו נדבר על צביעת ריהוט למטרת חידושו והברקתו. אם אתם רוצים לשמר רהיטים לאורך זמן, ואולי אפילו מתכננים לצבוע את הריהוט שלכם, הצעד הראשון הוא להשתמש בגימור מגן כמו לכה או שעווה על הפריט לפני השימוש בו או חשיפה לפגעי מזג האוויר.

לאחר שסיימתם לצבוע את הרהיט וסיימתם למרוח לכה, זה יעזור למנוע שריטות, נזקי מים ובעיות אחרות שיכולות להתרחש לאורך זמן. ישנם צבעים שונים בהם ניתן להשתמש עבור צביעת ריהוט, לרבות צבעי אקריליק, שהם צבעים על בסיס מים שמתייבשים במהירות ומציעים הגנה טובה מפני כתמים מכיוון שהם אוטמים את פני השטח. הם גם עמידים מאוד, מה שאומר שהם יחזיקו מעמד זמן רב לפני שיהיה צורך ליישם אותם מחדש על הריהוט.

מה לא לעשות? תחזוקה נכונה של ריהוט

חשוב לדאוג לריהוט שלכם על מנת שיחזיק מעמד זמן רב יותר, בעוד כי תחזוקה נכונה יכולה לעזור לכם להימנע מתיקונים והחלפות יקרות בעתיד. בתוך כך, ישנן כמה טעויות נפוצות שאנשים עושים כשמדובר בתחזוקת רהיטים. למשל, שימוש במטלית לחה מדי או נוטפת מים לניקוי מזרון בד או ספה, מה שעלול לפגוע בבד או להשאיר כתמי מים, כמו גם לגרום להעמקת הכתם הקיים עמוק יותר בבד.

כמו כן, קחו בחשבון כי השארת רהיטים בחוץ בשמש או בגשם, זו פעולה שעלולה להוביל לסדקים או לעיוות של העץ, כמו גם לריקבון בריהוט עץ. בסופו של דבר, לנקות את ספת העור או הרהיטים זה דבר אחד, אבל לתחזק את הריהוט לאורך זמן זה דבר אחר. הקפידו על הדגשים האלו ותוכלו לנסות להקטין או להעלים את הבלאי של ריהוט במשך השנים.

בצעו כעת השוואת מחירים בין חברות ניקוי רהיטים וחידוש ריהוט.

מאמרים אחרונים

ארונות בהתאמה אישית ארון כוורת שטח אחסון

ספריה משולבת

ספריה היא רהיט חובה, כמעט ללא עוררין, בכל בית נמצא ספרים. ספריות בגדלים, צבעים, חומרים, עיצובים שונים, כולן ספריות מוכרות עם אותם המדפים ואותה הצורה.

קרא עוד »
כוורות אחסון - רהיטי יראון

כונניות וכוורות

חלק בלתי נפרד ממערך הריהוט שלנו בבית או במשרד הן הכונניות והכוורות למיניהן. הן מגיעות במגוון צורות, בגדלים ובעיצובים שונים. בהיבט הפרקטי, כונניות וכוורות נותנות

קרא עוד »
ארונות בהתאמה אישית מזנון לסלון עץ מלא תוצרת ישראל

שידה על גלגלים

בכל פעם שאנו רוצים לרענן את הבית, עומדות בפנינו כמה אפשרויות. אנו יכולים לקנות ריהוט חדש, או פשוט להזיז ריהוט ממקום למקום, להשמיש ריהוט שהתעייף

קרא עוד »

הודעה חשובה לאור המצב בצפון - מלחמת חרבות ברזל ❕

לקוחות יקרים/ות 💙🤍

אנו ברהיטי יראון מודים לכם/ן על הבעת האמון ועל כך שאתם ממשיכים לרכוש את מוצרינו – ריהוט “כחול לבן”, גם בימים טרופים אלו 🥰

זה מחמם את ליבנו ועוזר לנו להמשיך לקחת בחלק בתעשייה הישראלית הגאה גם בימים לא קלים בהם המלחמה לא פוסחת גם על אזור המפעל שלנו בקיבוץ יראון אשר בגבול לבנון. 

לאור המצב החריג, נודה לכם/ן על התקשרות עימנו דרך הודעות ב-Whatsapp החברה ולא בחיוג ישיר לטלפון של העסק כמו בימי שגרה.

מוזמנים/ות להפנות אלינו שאלות ובקשות באמצעות כפתור הוואטסאפ שלפניכם (נמצא גם בצידי המסך באתר)>>